Kolor ma znaczenie, stylizacje biznesowe i wizytowe z De Marco. Stylizacja biznesowaa

Kolor w stylizacji biznesowej – jak go wykorzystać?

Stylizacja biznesowa.

Korzystając z poszczególnych barw w doborze garderoby, warto pamiętać, że kolorystyka naszego ubioru ma ogromny wpływ na pierwsze wrażenie (ang. first impression), które wywołujemy w naszym rozmówcy.
Istotnym jest więc, aby zastosować się do kilku ważnych zasad:

⦁ staramy się, aby tonacja naszej stylizacji, współgrała z naszym typem kolorystycznym,

Ważna jest tutaj znajomość siebie i swojego typu urody. Zasadniczo wyróżniamy 4 podstawowe typy: wiosna, lato, jesień i zima. Przy czym wiosna i jesień należą do ciepłego typu kolorystycznego, natomiast lato i zima do typu chłodnego.

typy urody
źródło: Womenshealth

Znajomość swojego typu urody oraz tego, które kolory nam służą, a które niekoniecznie – są z punktu widzenia naszego wizerunku dość istotne. Z całą pewnością do tego tematu jeszcze wrócimy.
W przypadku gdy ów podział jest dla Państwa niejasny, bądź w tym temacie pojawia się duża niepewność, warto skorzystać z porady profesjonalisty, który przygotuje indywidualną analizę.
⦁ komponujemy nasz strój tak, aby barwy były odpowiedzią na to, jak chcemy być odebrani przez audytorium czy w kontaktach indywidualnych,
Każdy kolor, ma swój specyficzny sposób oddziaływania, zajmuje się tym zagadnieniem przede wszystkim psychologia koloru. Poszczególne barwy potrafią bowiem wywoływać w nas rozmaite odczucia i reakcje emocjonalne. Warto o tym pamiętać i sprawnie się nimi posługiwać.

Elegancki czerwony żakiet od projektantki ubrań Agaty Dudy.

Kostium damski Venus

Kolor w stylizacji biznesowej

⦁ dostosowujemy odcienie naszej odzieży do miejsca, w którym się znajdujemy i okoliczności,
Kluczowym w uczestniczeniu w spotkaniach, szczególnie na wyższym szczeblu, jest uświadomienie sobie, że to, co świetnie może prezentować się w świetle dziennym, nie do końca przyniesie spodziewany efekt w spotkaniu np. w sali konferencyjnej (ogromne znaczenie ma tutaj typ oświetlenia).

⦁ pamiętamy, że odbiór kolorystyki może być różny, szczególnie jeśli chodzi o płeć – dlatego przygotowując stylizację, bierzemy pod uwagę, jaki charakter będzie miała nasza publika.
Przy uczestniczeniu w większych spotkaniach, wykładach etc., w miarę możliwości dostosujmy kolorystykę do płci odbiorców. Kobiety zwykle nie lubią szarości, pomarańczowego i brązowego. Atrakcyjniejszy jest dla nich: fioletowy, niebieski i zielony.
Dla mężczyzn bardziej przyciągające są kolory uznawane za męskie: niebieski, zielony i czarny. Nie lubią fioletowego, pomarańczowego i brązowego.

typy urody, kolory
źródło: Kissmetrics

Kolor to siła, która wpływa bezpośrednio na duszę

Wassily Kandinsky

Preczytaj również: Modny kolor na jesień. Musztardowe spódnice, sukienki, garnitury damskie oraz Biznesowy dekalog – strój formalny

signal-2022-06-06-174448_001

Odwiedź Nas
Twitter

info@demarco.pl
+48 33 879 59 13
+48 731 309 307