Anna_Bufnal_1

Kobieta biznesu

Garnitury, garsonki i kostiumy damskie: profesjonalna odzież dyplomatyczna i biznesowa.

“Jak cię widzą, tak cię piszą” brzmi stare, polskie porzekadło. To, jak wyglądamy ma ogromny wpływ na to, jak oceniają i odbierają nas inni.
Nasz wygląd, a co za tym idzie ubiór, codzienne stylizacje, są jednym z kluczowych aspektów budowania swojego wizerunku. Zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

Pani Anna Bufnal do klipu reklamowego założyła garsonkę z naszej pracowni Garsonka Rowena I Gorąco pozdrawiamy i życzymy dalszych sukcesów.

Granat to ulubiony kolor biznesu,
wzbudzając zarówno szacunek jak i zaufanie.
Biznesowy garnitur damski Fabiana

Wizerunek w biznesie – jak się kształtuje?

Istnieje sześć kluczowych aspektów, mających niebagatelne znaczenie, dla budowania tego, jak postrzegają nas inni:

1. Wygląd,
Co istotne, na tę kwestię składają się nie tylko warunki na które, mamy wpływ ograniczony, jak np. wzrost, typ urody, sylwetka. Z punktu widzenia świadomego kreowania wizerunku zasadnicze znaczenie w wyglądzie, ma to jak dane nam przez naturę cechy, możemy wykorzystać – poprzez odpowiedni ubiór, fryzurę, kolory w które się ubieramy etc.,

Sfera, w której pracujemy, powinna determinować nasz wizerunek.
Kostium biznesowy Adela

2. Sposób bycia, maniery,
Warto mieć świadomość, że to jak chodzimy, gestykulujemy, czy utrzymujemy kontakt wzrokowy, jak modulujemy głos, a nawet jak panujemy nad oddechem – wiele o nas mówi i ma znaczący wpływ na to jak odbierają nas inni.

3. Umiejętności interpersonalne,

4. Poziom kwalifikacji zawodowych, kompetencje, wiedza specjalistyczna,

5. Osiągnięcia,
Czyli to, co niejako “przemawia samo za siebie”. Wymierne efekty naszej pracy, które można ocenić.

6. Styl życia,
Aspekt, o którym często zapominamy. To jak żyjemy, gdzie mieszkamy, a nawet co robimy w czasie wolnym – jest elementem uwiarygodniającym całość naszego wizerunku. Wspomniana perspektywa, ma ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku bycia osobą publiczną, działalności społecznej, politycznej.

Świadoma kobieta biznesu, nawet w sytuacjach znacznie mniej oficjalnych,
prezentuje się nienagannie i z klasą, pamiętając o swoim wizerunku.
Casualowa sukienka Magda

Stylizacje na spotkania biznesowe

Mało kto ma taką świadomość potrzeby ustawicznego rozwoju, pracy nad sobą i podnoszenia kwalifikacji – jak kobiety w biznesie.

Nie przez przypadek jednak, wśród powyżej przez nas przedstawionych 6 aspektów składających się na wizerunek – na pierwszym miejscu stawiany jest szeroko pojęty wygląd.
To jak wyglądamy, jak się prezentujemy zewnętrznie – jest pierwszym, z czym ma do czynienia nasz Klient, współpracownik, nasze otoczenie.

Podstawą budowanie odpowiedniego wizerunku jest zawsze świadomość swoich mocnych i słabszych stron, a także odpowiednie ich wykorzystanie.
Choć często staramy się o tym nie myśleć, ta zasada ma swoje zastosowanie także w kwestii wyglądu.
Dobrze skomponowany strój daje dodatkowe możliwości w podkreślaniu naszych umiejętności i kompetencji.

Strojem możemy podkreślać naszą kobiecość,
która jest naszym atutem i siłą.
Ważne by robić to umiejętnie i z klasą.
Wizytowy kostium Fryda

Odzież biznesowa jako narzędzie

Profesjonalne garsonki i kostiumy damskie.


Chcemy, czy nie, nasza powierzchowność “wyprzedza” umiejętności interpersonalne, wykształcenie czy sukcesy, którymi możemy się pochwalić.
Aparycja jest tym, co w ogromnej mierze buduje pierwsze wrażenie (ang. first impression), które jak powszechnie wiadomo – wywiera się tylko raz.
Mało tego, to jak się prezentujemy, jak czujemy się w swojej kreacji – rzutuje bezpośredni na naszą pewność siebie.

Aby więc odnieść sukces w biznesie, niezależnie od sfery w jakiej działamy – należy dogłębnie przemyśleć to, co chcemy sobą komunikować.

Jeśli nasza praca skupia się na dziedzinach tzw. “twardych” (np. prawo, bankowość) – powinniśmy prezentować się tak, by nasz wygląd intensyfikował wrażenie profesjonalizmu, pewnego rodzaju formalności i zdystansowania . Dobrze więc sprawdzą się stroje formalne, w stonowanych kolorach, bazujące na kontrastach.

Z kolei jeśli nasza działalność polega w dużej mierze na kontaktach społecznych, budowaniu relacji – naszym strojem powinniśmy wyrażać większą otwartość, elastyczność, zdolność do kompromisu (kompetencje “miękkie”).

Pierwsza Dama Agata Duda w Kostiumie Venus

Wizytowy kostium damski Heladia

Świadoma kobieta biznesu, swój wygląd traktuje jako wizytówkę swojej wiedzy i umiejętności. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby nasz wizerunek także był dopracowany w najdrobniejszym szczególe, a jednocześnie ukazywał nasze prawdziwe ja – silną i pewną siebie Kobietę.

Czytaj również: Eleganckie stroje biznesowe